Zdražilo vám pojištění auta? Nechte si jej přepočítat.

28.03.2020

Přišel Vám dopis s platbou pojištění na auto na další rok a pojišťovna zdražila? Namísto aby Vás odměnila za jízdu bez nehod a za věrnost? Pak možná nastal čas pojištění přepočítat.

Proč pojišťovny zdražují?

Na pojištění aut (povinném ručení) pojišťovny dlouhodobě prodělávají. Náklady na škody na autech i na zdraví při nehodách totiž neustále stoupají. Pojišťovny ale vyberou od klientů na platbách méně. Proto vám pravděpodobně každý rok pojistné pojišťovna navýší. Někdy o pár korun, někdy to mohou být i tisíce. 

Věděli jste také, že pojišťovny příliš nezohledňují, že jste vy sami byli vzornými řidiči? A že máte najeto více měsíců bez nehod (tzv. bonusy) a tím pádem byste měli mít spíše slevu? Zkrátka to zkusí zvýšit byť o pár korun jak se říká, halíře dělají talíře. A proč byste zrovna vy měli doplácet na ostatní, kteří bourají?

Pokud vás navýšení nepříjemně překvapilo nebo zkrátka chcete zjistit, zda neplatíte příliš, možnosti naštěstí máte.

Jak na zdražení reagovat?

Hlavně včas! Pojišťovna zasílá předpis k úhradě zpravidla 2,5 - 3 měsíce předem. Abyste mohli pojistku případně převést k jiné pojišťovně, musíte tak učinit nejpozději 6 týdnů před novým obdobím. Zbývá tedy přibližně měsíc, abyste zdražení odvrátili.

Nechte si zpracovat nabídky od více pojišťoven. Můžete je obejít osobně, nebo využít internetové kalkulátory. Pokud se nechcete o nic starat, využijte odborníky, kteří nabídky srovnají za vás. 

Srovnání všech pojišťoven spolu s komentářem vám poskytne dobrý obrázek o tom, zda platíte příliš nebo akorát. 

V případě, že budou aktuální nabídky pojišťoven srovnatelné, nebo dokonce vyšší (i to se může stát), pak pojistné zaplaťte i na další období a je hotovo.

Pokud  zjistíte, že můžete u jiné pojišťovny ušetřit, je potřeba ukončit stávající pojištění a sjednat nové. Tuto agendu už lze v dnešní době naštěstí absolvovat online, bez obíhání poboček i schůzek s poradci. V úvahu je potřeba při srovnání brát nejen cenu, ale i rozsah krytí a případné doplňkové služby, aby srovnání bylo správné.

Pokud se rozhodnete pro změnu, odešlete výpověď na pojišťovnu. Ta by vám měla potvrdit ukončení smlouvy. Od nové pojišťovny pak obdržíte smluvní dokumenty a zelenou kartu a platíte už jí. 

Příklad z praxe

Jeden z mých klientek mě požádala o radu, když jí přišel dopis s novým pojistným, které zdražilo oproti minulému roku o cca 500 Kč. Poslala mi potřebné údaje a ještě ten den jsem porovnal pojištění u všech pojišťoven. Výsledkem ve zkratce bylo zlevnění o 700 Kč a místo limitu 50 milionů limit 60 milionů. Klientka se změnou souhlasila. Smlouva, kterou stačí jen uhradit, jí dorazila na email. Výpověď stávajícího pojištění klientka podepíše a vyfotí/naskenuje mi. Zaslání na pojišťovnu a ukončení zařídím já.


Líbí se Vám článek? Sdílejte jej.
Máte dotaz či připomínku? Napište komentář nebo mě přímo kontaktujte 

© 2020 Michal Kačín, tel: 724 693 637, email: michal.kacin@edofinance.cz, IČO: 67814891
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!